Beställning & Pris

Beställning

Säsongen är normalt från slutet av april och till november, men under gynnsamma väderförhållanden ända fram till december.
Beställ i god tid före läggning, senast tre dagar innan. Gräs är en färskvara och vi skördar samma dag som du hämtar, eventuellt kvällen innan, beroende på hur dags på dagen du ska ha gräsmattan. Läggning bör ske samma dag som leverans för att säkerställa  en bra gräsmatta. Detta är speciellt viktigt på sommaren när höga temperaturer gör att  gräset snabbt försämras om rullarna blir liggande.

OBS Beställningen går att avboka fram till kl 12.00 dagen innan hämtning eller leverans, därefter är den bindande.

Smårullarna är 0,60 m breda och 1,67 m långa och utgör ca 1 kvm gräsmatta. De väger ca 12-15 kg beroende på väder. Själva mattan är ungefär 1,5 – 2 cm tjock.

Leverans

Rullarna levereras fritt Gute Gräs odling i När, lastade på pall. Behöver du hjälp med transport kan vi erbjuda detta via lokala åkerier, kostnad för frakt tillkommer då.

Dag och tidpunkt för hämtning alternativt leverans efter överenskommelse.

När ni har fått gräset vill vi att ni inspekterar det och meddelar oss eventuella leveransskador eller andra defekter inom 24 timmar efter leverans. Vi tar inget ansvar för defekter efter denna tid.

grassrolls

Priser

Kontakta oss för aktuella priser, gärna via e-post
gutegras@telia.com

Telefon

070 – 965 65 84

Öppettider

Måndag-fredag 08.00 – 17.00
Lördagar säkrast mellan kl 10.00 och 15.00

Reklamationer

Kunden ska alltid ta emot informationsbroschyren som lämnas samt noggrant läsa och ta del av den information som broschyren innehåller – om kunden inte anser detta vara nödvändigt förfaller rätten till reklamation helt. Gute Gräs står inte för fel och defekter som uppkommit pga att kunden inte följt de råd och anvisningar som angivits i informationsbroschyren.

Kunden ska inspektera gräset vid leverans, sådana skador ska anmälas inom 24 timmar. Gute Gräs tar inget ansvar för leveransskador eller synliga defekter efter denna tid.

Reklamationer i övrigt ska vara Gute Gräs tillhanda senast 8 dagar efter leverans- eller avhämtningsdatum. Om Gute Gräs godkänner reklamationen har kunden rätt till ny gräsmatta, helt eller delvis.  Kvitto ska kunna uppvisas vid reklamation.

Gute Gräs har rätt att vid reklamation kontrollera den gräsmatta som kunden inte är nöjd med. Adress ska då lämnas av kunden. Om Gute Gräs kontrollerar gräsmattan och det visar sig att kunden inte följt våra råd och anvisningar får kunden betala den kostnad som uppstått.  Om Gute Gräs kontrollerar gräsmattan och det visar sig att reklamation inte är berättigat får kunden betala den kostnad som uppstått, dock minst
1 000 kr inkl moms.